Hem > blogg, leva med adhd > Premiär i bloggosfären

Premiär i bloggosfären

Det här är mitt premiärinlägg i bloggosfären. Här kommer du att kunna läsa om mina personliga funderingar, idéer och tips liksom spaningar, reaktioner och kommentarer kring vad andra sagt och gjort. Det handlar om hur det är att vara människa, medelålders, mamma, livspartner, svärdotter, dotter, arbetskamrat, vän och granne. Det kommer också att handla en del om mig och mitt nyupptäckta funktionshinder: ADHD. Och inte minst om den värld vi lever i, politiken och medierna.

Min ambition är att skriva något här åtminstone ett par gånger i veckan. Steg ett – vilket jag bävar lite för – är att lära mig tekniken bakom kulisserna. Tycker det är attans jobbigt att läsa manualer, försöka få instruktionerna att tränga in, falla på plats och stanna kvar. Men som tur är kan man be om hjälp av andra, som saknar de blockeringar jag har. Bara man får in en rutin, ska det nog gå.

  1. 20 maj 2009 kl. 3:47

    Välkommen hit! Jag hittade dig via Judith. Du kommer att göra skillnad. Vi behöver såna som dig på nätet. Ja i livet i allmänhet. När jag läser dina inlägg, börjar jag nästan undra om jag finns i dubbel upplaga…;)

    Jag ”lägger dig” i min länklista om det är OK. Hojta till annars, så tar jag bort dig.

    Väl mött och på återseende!

  2. genrep
    20 maj 2009 kl. 8:49

    Alla damptanter verkar ju vara släkt (hehe). Och intressant att vi är så många medelålders kvinnor (när man trodde att det var så ovanligt), som förstått att man dras med en bokstavsdiagnos först nu. Livet är förunderligt.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

