Hem > leva med adhd > Ingen bloggtorka

Ingen bloggtorka

Vill bara meddela att det egentligen inte råder någon bloggtorka här även om det är över en vecka sedan det senaste inlägget. Finns så mycket att skriva om (flera inlägg ligger i pipeline), men tiden flyger och jag har prioriterat familjen framför bloggen.

Fokuserar en hel del på vardagslunken och att försöka klura ut vilka effekter jag märker av min nya ADHD-medicin Strattera, som jag petat i mig under sju veckor. Jag har fast mark under fötterna, det känner jag: mindre anspänning i kroppen, får saker gjorda en i taget, minnet har blivit bra mycket bättre (mindre gröt i huvudet) och jag känner mig mer skärpt – men jag är inte i hamn än. Går runt med ett konstigt och smärtsamt tryck i huvudet sedan några dagar tillbaka, sedan doshöjningen, och undrar om det har något med medicinen att göra? Det står nämligen i FASS att huvudvärk är en vanlig biverkning. Hmm.

Fortsätter att träffa min psykolog för KBT, men mycket mer sällan. Tanken är nu att jag själv ska applicera det jag lärt mig på verkligheten. Att mota Olle i grind genom att köra avslappningstekniker (andas in, andas ut) när jag blir stressad och borde gå upp i högvarv och fara fram som en supereffektiv tornado. Sedan försöker jag tänka till innan jag svarar i telefonen och tänka: TREVLIG, för att inte låta ointresserad och kort i tonen när jag svarar. Köra påminnelsetrick, för att inte avbryta folk när de pratar (svårt, jättesvårt – impulsiviteten finns där). Upprepar fortfarande en del ”felaktiga” beteenden, men förstår samtidigt hur det hänger ihop och varför det blir så. Jag kommer aldrig att bli perfekt, för jag har ju ett funktionshinder (eller kanske två). Gäller bara att få omgivningen att förstå det här och vilka krav de faktiskt inte kan ställa på mig.

Har lyft blicken och funderar just nu på många saker. Bl.a på att delta under Attentions årliga konferens: NPF-forum som den gång äger rum i Uppsala 11-13 mars. Nån annan som tänker åka dit?

  1. 07 februari 2010 kl. 11:26

    jag ska i alla fall gå på årsmötet som den lokala Attentionföreningen här i Värmland har om en vecka. Artisten Leneh, som själv har ADHD, ska underhålla och det bjuds på smörgåstårta. men att ta sig till Uppsala känns lite jobbigt, måste spara min energi!
    kram

  2. 07 februari 2010 kl. 14:07

    SmulAnn:
    Kul. Leneh skapade damptantsloggan och är också känd som bloggandeTant Rasch.

  3. 08 februari 2010 kl. 9:16

    Ok det visste jag inte! Kul att få träffa henne!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

