Hem > leva med adhd > NPF-konferens: here I come

NPF-konferens: here I come

Imorgon startar Riksförbundet Attentions årliga NPF-forum – en konferens som varar i dagarna tre. Årets tema är : ”Att se möjligheter i svårigheter” – låter himla klämkäckt och politiskt korrekt. Det är ju inte en enkel sak ha ha vare sig den inställningen eller leva efter den devisen. Speciellt inte om man har ett neuropsykiatriskt funktionshinder.

Det här är första gången som jag ger mig in i en sådan här publik NPF-grej och träffar andra både professionalister, folk med liknande funktionshinder eller deras anhöriga. (Alltså tourettare, aspergare, adhd:are. Ursäkta den slängiga etiketteringen, men jag tror ni hajar.) Har fantasifulla föreställningar om hur det hela skulle kunna bli med så många av oss NPF:are på plats på samma gång.

Jag måste säga att jag bävar lite. Fast ingen känner ju mig och jag kan välja grad av anonymitet/öppenhet när det gäller mig själv. Man får försöka ha ett öppet sinnelag 🙂 Kanske stöter man på någon intressant person.

Framför allt hoppas jag lära mig något. Har bokat in mig på en föreläsning om bipolaritet och kopplingen till ADHD och en som handlar om hur man tillsammans kan förändra attityder till psykiska funktionsnedsättningar.

Hoppas kunna lägga upp livebilder och en liten rapport medan jag är i Uppsala, där konferensen äger rum. Vi får se om det funkar.

  1. Ji
    11 mars 2010 kl. 6:44

    Väntar med spänning på vad du kommer skriva om dina reflektioner om de här dagarna!

    Ha det så bra 🙂
    Ji

  2. 11 mars 2010 kl. 21:26

    Väntar med spänning på vad du kommer att berätta från forumet. Tänkte åka på det i år men nu var det en helg jag har mina barn så det funkade inte. Hade vart kul att ses! Kram o ha det skoj!”

  3. 12 mars 2010 kl. 8:17

    Ska bli riktigt roligt läsa det du har att berätta om kopplingen bipolaritet och adhd. Intressant inlägg om medicinering.

    Hoppas du får en bra dag och att föreläsningarna är intressanta.

  4. 12 mars 2010 kl. 14:21

    ja, du det är inte lätt att leva med npf (eller bredvid heller för den delen) för det finns fortfarande så många som ifrågasätter och inte accepterar funktionhindret. Precis som om man inte har tillräckligt med allt som rör vardagen och att fixa det… Läs gärna senaste kommentaren på min blogg så förstår du vad jag menar.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

