Hem > språket > Genrep minns: Cocteau Twins

Genrep minns: Cocteau Twins

Nu gör jag något ovanligt (eftersom jag drabbats av 80-talsnostalgikänslor). Jag lägger ut ett youtube-klipp med en av mina tidigare favoritgrupper: Cocteau Twins. Låten heter Pandora.Vackert! Men vad sjunger människan egentligen om?? Det brukade inte störa mig förr, att sångerskan i gruppen: Elisabeth Fraser, sjunger på ett eget hemsnickrat språk. Jag var smått hänförd och fantiserade ofta till musiken.

Apropå påhittade språk så har språkvetaren Afrika Okrent har listat 500 sådana på sin hemsida. Okrent har också gett ut boken: In the land of Invented Languages.

  1. 13 april 2010 kl. 19:29

    blev själv helt förvånad när jag fick redaa på att Sigur Ros (isländskt band) inte sjöng på isländska utan på något mumbojumbospråk de hittat på själva…

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

