Hem > leva med adhd > Samlar kraft

Samlar kraft

Dygnet har bara 24 timmar. Har egentligen inte för mycket att göra, men ”hinner” inte blogga lika ofta fast motivationen finns. Tror att detta faktiskt beror på att jag slagit ned på takten och prioriterar bättre (kanske, kanske). Låter nog lite knasigt, men blogga har sin tid efter efter andra mer högprioriterade saker: kärnfamiljen (tänk att man kan känna så mycket trygghet i något som i 25-års åldern bara stod för borgeoisie och fängelse), trädgården om våren (ger inte bara njutning utan också muskelvärk), gamla föräldrar som behöver hjälp och träffas, vänner (om än få), förkovran (dagstidningar och annan lättläst sådan) osv. Därför ”finns” inte tid. Min måste-göra-lista (som aldrig tar slut, ni vet) är inte fylld på samma sätt som förr. Jag pressar inte in saker som förut och måstena är inte lika många. Befriande och lite tråkigt på samma gång. Jag som är van att rusa fram som tåget. Ostoppbar.

Har suttit och filat på ett inlägg om att hur man kan få struktur på jobbet fast man har ADHD. Inte för att jag är någon expert på det förstnämnda – däremot på det senare. Inlägget är snart färdigmanglat och redo för att luftas. Snart alltså.

Kategorier:leva med adhd Taggar:, ,
  1. Ji
    04 maj 2010 kl. 21:17

    Väntar 🙂 Inte min starkaste gren, men, men. Till i morgon klockan sex ska du väl vara klar va? 😉
    Annars är det svårt att upprätthålla mitt intresse *s*
    Kram till dig, Tack att du finns.
    ps. jag behöver verkligen dina speglingar … verkligen alltså …….. ds.

    • 04 maj 2010 kl. 22:29

      JI: det kommer, det kommer 🙂

  2. 05 maj 2010 kl. 9:03

    det har blivit en vana trogen att läsa din blogg dagligen, du har alltid nåt matnyttigt att bjuda på. jag har stängt ner min tristessblogg för ett tag. kände att jag inte ville var offentlig, behöver stilla mig så jag hinner med mig själv.

    du skriver verkligen bra. min extremt stressade hjärna och oförmåga till att stanna ögat, fixar att ta in det du skriver. ögat hinner inte alltid med, det är extremt jobbigt och får mig ibland att känna mig dum och trög.

    jag har för mig att jag läst ett inlägg hos dig som handlade om bipolaritet/adhd, stämmer det? jag minns att jag läste det och fann massor med beröringspunkter. vilket var det?

    ibland när jag går på grund så kommer jag ihåg att jag faktiskt har adhd/bipolär, försöker få in det som ett verktyg innan det kraschar, då kan jag lägga upp saker annorlunda. nu är det inte alltid så. det går framåt livet, men ibland funkar det inte.

    ha en underbar dag önskar tristessen

    • 05 maj 2010 kl. 18:05

      Tristess: tack för de vänliga orden.
      Du dum och trög? Inte då! 🙂
      Inlägget jag skrev om samsjukligheten kring adhd och bipolär hittar du här. Krschar gör man ju för att man blir utmattad av att ha ADHD – hela tiden. Det har jag skrivit om bl.a här.

  3. 06 maj 2010 kl. 10:57

    Hej!
    Jag ser fram emot nästa inlägg! Själv blev jag inspirerad bara av att du funderar över struktur på jobbet. Jag var tvungen att skriva ned mina tankar om det. Ta hand om dig!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

