Hem > leva med adhd > Det rör till sig

Det rör till sig

Noterar att jag har återkommande perioder av att vara mer rörig och speedad i kombination med lättänd ilska. Kan inte riktig kontrollera farten. Vet vilka typer av saker som kan trigga igång detta, men märker inte förrän jag åkt in i tunneln att jag faktiskt är där. Att jobba för intensivt brukar vara en trigger. Att dessutom inte kunna kontrollera ordningen i sin tillvaro en annan. Och jag tror dessutom att ruckandet av mina rutiner mitt i allt detta bidrar till uppskruvning. Men ni vet hur det är: ibland undrar man vad är hönan eller ägget – vad startar det hela? En del av svaret är förmodligen stress – för stressad blir jag när jag upplever att det finns lösa trådar och någon form av kaos. Vet att mannen pratat om mina perioder av detta förut, men har inte riktigt tagit det på allvar. Måste fundera över detta – precis som jag beslutat att ta en rejäl time-out från alla terapier och med min psykologs välsingnelse. Måste coola ned mig, börja gå på den streckade linjen igen och komma tillbaka på banan.

  1. Kin@
    05 maj 2011 kl. 7:06

    Vi pratade om Stress i veckan, på min gruppträff och där fick gruppledaren oss att förstå att stress kommer sig utav oro.
    Symtomen på stress och oro är väldigt lika. Ofta börjar man oroa sig för något och är man i god koniditon och hälsa, så går oron över och man kan återhämta sig, man släpper det hela, men är man inte pigg, av någon anledning, så går inte oron över utan man hamnar i stress – kroppen har inte förmåga att återhämta sig – stresshjulet går igång.

    För mej var detta en aha upplevelse och det har blivit lättare att hantera oron, stressen och paniken som byggs upp inom en…

    jag hoppas du förstod mitt pladder:)
    Sköt om dej.
    Mvh Kin@

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

