Hem > leva med adhd > Skärp mig

Skärp mig

Statusrapport: sköter inte om mig själv och slarvar med att göra som jag lärt mig – vilket ger mig en del ångest. Är inte så snäll mot min familj som man bör vara. Inte heller har jag det tålamod man som förälder och fru/partner bör ha. Behöver både hängslen, flytväst och bilbälte för att inte irra bort mig helt. Har börjat ta stöd av det egna adrenalinet igen, för att orka. Det är bara att inse att det är en livslång kamp/åtagande att fixa sitt funktionshinder. Just nu gillar jag inte att ha ADHD.

  1. 22 maj 2011 kl. 15:31

    Ibland åker man väl dit. Tror inte heller att det är lätt för ”normala” människor att hålla ordning hela tiden. Kämpa på. Jag heljar på.

    • 22 maj 2011 kl. 23:56

      Farsan: hoppas du orkar också. Rutin och struktur är allt. Och när det funkar, är det lätt att glömma varför …

  2. 22 maj 2011 kl. 22:05

    Känner mycket väl igen detta. Och det är suveränt bra att börja morra och dra igång adrenalinet så att man få bättre startfunktion s a s. När jag var frisk från andra sjukdomarna förut, så skällde jag och städade samtidigt. 🙂 Funka utmärkt!:-)
    Det är lite synd att man slår på sig själv och har krav på sig om att fixa sitt funktuionshinder. Blir extra stress av det så mitt oombedda råd är att du slappnar av och zoomar in den känslan som ett problem i stället för problemet med att du inte orkar. Du har rätt att inte orka, likväl som en blind inte kan ta hand o sitt funktionshinder och kräva av sig själv att se bättre typ eller nåt?;-))
    Det slår aldrig fel. När jag börjar osa adrenalin så har jag haft för stora krav på mig själv. Det är alltid så.
    Sköt om dig!!!
    Kramelikramar!
    Jag har flyttat min blogg så du vet om du kikat in på ”Min kopp te!, förut;-)

    • 22 maj 2011 kl. 23:59

      Ankie: för mig handlar det inte om att slå på mig själv. Men tack för påminnelsen. Jag har lärt mig att ”förlåta” mig själv ganska bra nu. Men vi är ju ett kollektiv hemma, på arbetet osv. Det är ju detta jag tränat på så länge: att inte känna skuld. Men det är samtidigt så lätt att se vad som är orsak och verkan.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

