Hem > leva med adhd > Genrep rekommenderar Kaosbloggen

Genrep rekommenderar Kaosbloggen

Måste ge er ett lästips, nämligen: Kaosbloggen. Där skriver Jimmy och Lotta som är gifta med varandra om hur det är att leva med en person med bokstavsdiagnos. Så här beskriver de sin resa som ledde till starten av bloggen:

”Efter tio års äktenskap insåg vi att det inte funkade längre. Vardagslivet var ett ständigt irritationsmoment där vi nötte sönder varandra utan att förstå varför det alltid blev galet. Det enda kvarvarande alternativet var skilsmässa då en slump ledde oss på rätt spår. En läkare på teve nämnde tre bokstäver som inte betydde någonting… då. Nu vet vi.”

Läsvärt. Mina varmaste rekommendationer!

  1. Mats
    30 augusti 2011 kl. 18:44

    Härligt att han de skriver den tillsammans men synd bara att han saknar H, fast ok, jag har ju inte en enda officiell bokstav ännu:-)

  2. 31 augusti 2011 kl. 19:53

    Mats: välkommen hit. Vad gjorde man utan ”H” 🙂

  3. nollkollcarlsson
    01 september 2011 kl. 12:20

    En riktigt bra blogg. Mycket igenkänning 🙂

  4. 17 september 2011 kl. 15:47

    Hej jag heter Joanna är är 23 år.
    När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.Så besök gärna min blogg:)
    kram

  5. 23 november 2011 kl. 18:42

    Tack för tipset! Ska kolla 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

