Hem > leva med adhd > Jag lever

Jag lever

Många av mina följare undrar säkert vart jag tog vägen. Jag lever och mår bra. I det stora hela: okej, med andra ord. Bloggandet har gått i stiltje. Men det beror nog delvis på att livet fungerar ganska bra – jag har kommit ut på andra sidan. Nja, inte kommit ut helt ur garderoben. Är fortfarande försiktig med att berätta om mitt bokstavsliv live.

De som behöver veta vet. Bland annat min nya chef. Har faktiskt bytt arbetsplats och det var min nya chef som la ut krokarna och ville ha ”mig”. Och jag har varit fullständig rak mot vederbörande om vem jag är. Faktum är att det funkar hittills. Men det har varit några tillfällen då det blivit dåliga förutsättningar för mig och mina hjärna kopplat ned. Kände igen utmattningsreaktioner. Been there – done that. Det har jag också varit tydlig med och fått en klapp på axeln för av min nuvarande chef. Tro nu inte att alla på den nya arbetsplatsen vet – inte alls. Saknar mina gamla arbetskamrater och ska nu för andra gången i ordningen firas av nästa vecka. 

Livet pågår och jag ska inte säga att det är enkelt alla gånger. Största problemen finns tyvärr på hemmaplan. På jobbet kan man gå in i en roll. Efter jobbet måste man slappna av och då går det sämre med den sociala förmågan, tålamodet, förmågan att sortera osv. Det är fortfarande inte lätt för maken. Han vet – absolut – vad som funkar och inte. Men det kräver saker hela tiden, från hans sida. Och då blir det svårt att prioritera egna behov och att kunna slappna av och bara vara. Jag fortsätter att medicinera i låg dos. Måste även ta blodtryckssänkande. Men jag har fått ny bra, manlig kontaktperson inom psykiatrin för uppföljning. Förra syrran var pest beträffande bemötande.

Hoppas ni har det bra. Glöm inte Almedalsveckan, där ”våra” frågor finns med.Den startar 30 juni, för er som kan. Programmet återfinns på: http://www.almedalsveckan.info

 

Tack till er som lämnar kommentarer och ursäkta för att jag är dålig på att återkoppla.

  1. 23 maj 2013 kl. 19:59

    Skönt höra att livet rullar på. Jag bloggar inte längre men livet rullar på ändå för mig.
    Kram Ann

    • 28 maj 2013 kl. 17:36

      Kul att du skriver. Som sagt: för mig rullar det också på och livet är som alltid fyllt av nya både trista och trevliga utmaningar. Ha en skön sommar!

  2. 24 maj 2013 kl. 12:36

    Skönt att höra att det funkar bra för dig.
    Bloggstiltje när livet funkar bra känner jag igen. 🙂

    • 28 maj 2013 kl. 17:42

      Tja, så är det. Deppighet och problem kan vara en diger inspirationskälla. Egentligen borde man så såklart skriva om det som går bra och när man hittat vägar som funkar. Faktum är att när man har en bokstavskombination så är vardagen en ständig utmaning. Är ganska trött när jag sluttat jobba för dagen. Positivt: har kommit på att jag behöver ha en vilodag på helgen utan listor och måsten. Annars orkar jag inte med jobbet.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

