Hem > Okategoriserade > Jag lever

Jag lever

Jag har inte varit aktiv på bloggen på länge. Man kan väl säga si som så att livet kommer emellan. Flera saker har hänt. Jag har bytt jobb, maken har varit mycket sjuk och barnet (som nästan är vuxen/tonåring) har haft sitt behov av stöd och sedan: mycket gamla föräldrar, som också behöver hjälp på olika sätt. För en person med bokstäver kan detta vara en utmaning på olika sätt. Inte bara sakerna i sig själva – utan alla dessa vårdkontakter. Försöken att tillfredsställa sitt inre med att ha kontroll och inte ha det, samtidigt. Ungefär så. Är glad över er som ger fina kommentarer, men har tyvärr mindre ork att återkoppla. Anledningen till att bloggen ligger kvar är närmast att jag tänker att den kan ge någon sorts stöd i tänket för er därute som har funderingar kring den här diagnosen som många av oss lever med och hanterar.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 03 januari 2017 kl. 6:19

    • 01 mars 2017 kl. 22:52

      Tack Smulann för ditt inlägg. Många av oss som tidigare bloggade mycket och hade kontakt har helt klart gått vidare i våra processer och kanske fått annat fokus – dvs kanske mindre av det inre botaniserandet och det blir mer verkstad i vardagen – med allt vad det innebär. Så tänker jag åtminstone.

  2. Mai
    05 januari 2017 kl. 10:52

    Vad glad jag blev när jag såg att du lever och skriver!

    Jag hittade hit genom att Googla adhd + utbrändhet eftersom det var min tredje vända i utmattningsdepressionsträsket som till slut, helt nyligen, resulterade i utredning och adhd-diagnos. Jag fick sluta på mitt gamla jobb i somras men börjar snart på nytt och jag är livrädd att hamna i utbrändhet igen.

    Jag kommer tillbaks och läser vidare!

    • 01 mars 2017 kl. 22:48

      Tack för ditt inlägg.

  3. C.
    19 januari 2017 kl. 14:39

    Bra att du låter den ligga uppe! Fick precis lust att fortsätta ta strattera då jag inte känner av ett skit (varken positivt eller negativt). Så nu ska jag inte va en av dom procenten som slutar för tidigt.
    Så ett stort tack från mig för att du tagit dig tid att driva bloggen. Säkert många som fått får hjälp av er som delar med er.
    Peace
    //C

    • 01 mars 2017 kl. 22:47

      Tack för ditt inlägg.

  4. Marie
    04 maj 2017 kl. 21:14

    Tack för att din sida finns kvar. Med blandade känslor över min nya diagnos.. så beskriver du precis mitt liv. Det är så mycket som faller plats.. Jag ska läsa igenom det som skrivs här flera gånger. Tusen tack..

    • 26 september 2017 kl. 19:00

      Tack för ditt inlägg.

  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar